قیمت روز آهن و میلگرد در بازار آهن آلات

Wiki Article


انواع آهن
آهن به دو شکل اصلی تولید می شود:

آهن یا فرفورژه
چدن
البته انواع دیگری از آهن مانند آهن خاکستری و آهن سفید وجود دارد، اما در اینجا رایج ترین انواع آن وجود دارد. اگر می خواهید ویژگی های این دو نوع آهن را بدانید، با ما همراه باشید:

فرفورژه
اولین نوع آهنی که آهنگران تولید می کردند، آهن فرفورژه بود. این نوع آهن تقریباً همان آهن خالص یا آهن است که قبل از آهنگری در سندان در کوره گرم می شود. کوبیدن آهن منجر به حذف بیشتر خمیر و جوشکاری ذرات آهن می شود.

در طول انقلاب صنعتی و شتاب دادن به فعالیت های ساختمانی، یک کاربرد جدید آهن فرفورژه کشف شد. مقاومت کششی بالای این نوع آهن (مقاومت آن در برابر شکست فشاری) آن را برای ساخت تیرآهن در پروژه های ساختمانی بزرگ مانند پل ها و ساختمان های بلند ایده آل می کند. با این حال، در قرن بیستم، به دلیل عملکرد بهتر محصولات فولادی از آهن، استفاده از آهن فرفورژه تا حد زیادی نادیده گرفته شد. (قیمت یراق آلات را برای خرید و بررسی ببینید)

ساخت و ساز آهن فرفورژه
ساخت و ساز آهن فرفورژه
چدن
این نوع آهن از ذوب آهن و آلیاژهای کربن تولید می شود و بیش از ۲ درصد کربن دارد. پس از ذوب شدن، فلز داخل قالب ریخته می شود. اولین تفاوت در فرآیند تولید آهن فرفورژه و چدن این است که از چکش و سایر ابزارها برای ساخت چدن استفاده نمی شود.

تفاوت بین ترکیبات این دو نوع آهن چیست؟
در ترکیب این دو نوع آهن نیز تفاوت هایی وجود دارد، به عنوان مثال چدن دارای 2.4 درصد کربن و سایر آلیاژها و 1.3 درصد سیلیکون است که فرآیند ریخته گری فلز مذاب را بهبود می بخشد. مقادیر کمی منگنز و ناخالصی هایی مانند گوگرد و فسفر نیز ممکن است در ترکیب چدن وجود داشته باشد. در واقع تفاوت آهن فرفورژه و چدن در ساختار شیمیایی و خواص فیزیکی آنهاست. از آنجایی که چدن دارای کربن بیشتری در ترکیب خود است، می تواند به عنوان ahanamn.com یک آلیاژ ناهمگن سخت شود و بیش از یک ساختار میکروکریستالی داشته باشد.

نتیجه
آهن فلزی است که نه تنها در زمین بلکه در ستارگان و خورشید نیز یافت می شود. در واقع، 90 درصد از فلزات استخراج شده امروزه آهن و آلیاژهای آن هستند. آهن کاربردهای مختلفی دارد و انواع آن در صنایع ساختمانی و ساختمانی و برای ساخت موادی مانند بتن مسلح مورد استفاده قرار می گیرد.

محصولات نهایی آهن چیست؟
ورق
مربی ورزشی
پرتو
اتصالات
زاویه
تیر
مشخصات
لوله و…
برای مشاهده قیمت محصولات فولادی منوی سایت کاویان استیل قسمت قیمت های سخت افزار را مشاهده کنید.

لطفا برای اطلاعات بیشتر به ویکی پدیا مراجعه کنید.

Report this wiki page